Saturday, April 3, 2010

KUNCI MENJADI SEORANG JUTAWAN

Jadi Jutawan



Hari nie saya asyik terfikir bilakah hidup saya akan berubah untuk menjadi seorang jutawan..Erm…tinggi benar impian saya tue kan..Ye…saya pun pernah terfikir jugak macam tue kadang2 tapi tak mustahil kan saya akan jadi seorang jutawan nanti..Bukan setakat saya saja malah anda jugak mampu untuk menjadi seorang jutawan kelak..Anda percaya tak saya kata tue??Memang betul kalau di fikir dengan fikiran yang singkat dan pulak dibandingkan dengan keadaan saya dan anda sekarang nie memang jauh yang amat jalan untuk menjadi seorang jutawan..Tapi cuba anda fikirkan dalam2…….

Bagaimana keadaan semua jutawan yang ada sekarang nie sebelum dia bergelar jutawan??Takkan lahir2 je terus jadi jutawan..betul tak..??

Hari nie saya hanya nak kongsi tip@ kunci yang ada pada diri seorang jutawan@bakal jutawan selain motivasi diri yang kuat sebab ape2 kerja pun memang kita dah sedia maklum yang kite perlu ada motivasi diri yang kuat untuk berjaya dalam sesuatu perkara yang kita buat..Kita tutup dulu pasal motivasi tue sekarang ye..Ok berbalik pada tadi..kunci tue adalah dalam diri kita sendiri iaitu:-

  • PERCAYA PADA DIRI SENDIRI
  • KEYAKINAN TERHADAP APA YANG KITA LAKUKAN
  • USAHA YANG TAK KENAL ERTI JEMU
  • BELAJAR DARI KESILAPAN
  • TAWAKKAL YANG KUAT KEPADA ALLAH

Ok.. tu la kunci yang perlu ada pada saya dan anda kalau ada impian untuk menjadi seorang jutawan suatu masa nanti..Kunci nie la yang boleh menjadi senjata yang paling bahaya dari dalam diri kita yang saya jangka ramai yang tak ambik peduli@tak perasan dimana ia boleh mendorong seseorang tue berjaya mencapai apa yang di impikan…Insyaallah berjumpa kita dipuncak jaya kalau kita berjaya adakan semua kunci2 tue dalam diri kita.Setakat tue dulu buat kali nie dari saya..Insyaallah kalau ada kesempatan masa saya akan cuba terangkan satu persatu tentang Kunci Menjadi Jutawan yang saya senaraikan tadi..Sebab sekarang saya amat sibuk dengan kerja2 harian jadi setakat nie saja yang mampu saya kongsikan dengan anda semua…….. sekian..

Salam Jutawan Dari saya Untuk Anda Semua…..